De boekrecensies

De cover voor New York in 40 dates

Ik heb alle recensies letterlijk overgenomen van de desbestreffende websites, de link naar het orgineel staat er bij. De meest recente recensies staan bovenaan.

Iedereen die een recensie heeft achtergelaten: Heel erg bedankt! Reviews zijn belangrijk in de koopbeslissing. Ik kijk zelf ook altijd naar de recensies voor ik iets aanschaf, een hotel boek of een restaurant kies, dus nogmaals: dank je wel voor het delen van je mening.

New York in 40 dates is overal verkrijgbaar. Loop even binnen bij je lokale boekhandel, of bestel het anders online, bijvoorbeeld via bol.com.

Recensie op bol.com : **** (4 van 5 sterren) Lekker makkelijk boek voor de zomer of onderweg

BooksandTea  – 24 juli 2015

Fijn boek als je opzoek bent naar een makkelijk doorlees boekje. Als je echt informatie wil over New York zou ik het je niet aanraden. Er worden weinig tips gegeven of uitleg over waar je heen moet.

Het boek is leuk en nuchter geschreven, Hollandse nuchterheid en een fijne dosis zelfspot. Ik hou daar wel van. Het is af en toe een beetje alsof de schrijfster Sex and the city nadoet, maar dat wordt vergeven als je wat oncharmante details leest. Na de helft van het boek dacht ik wel, ik wil nu wel iets meer weten. Hoe gaat het verder na de eerste dates en wat beleeft ze nog meer. Vlak daarna beschrijft ze precies dat, hoe het verder loopt en dat er meer is dan alleen de dates.

Makkelijk boek, dat snel wegleest. Heerlijk voor onderweg of op vakantie.

Recensie op bol.com : **** (4 van 5 sterren) New York in 40 dates

joosi – 22 juli 2015

Heerlijk boek! Leest ontspannen weg door de korte verhalen. Vermakelijk en open. Aanrader !

Recensie op bol.com : ** (2 van 5 sterren) Saai

Wivy – 22 juli 2015

Afgaande op eerdere recensies heb ik dit boek besteld. Het viel erg tegen. Er staat ontzettend weinig informatie in betreffende New York en al z’n mogelijkheden, dé reden waarom ik het boek in huis haalde. Wel héél veel dates dus van mevrouw met mannen van diverse pluimage, maar na 5 ontmoetingen had ik het wel een beetje gehad en na date 15 had ik het idee in “De Happy Hooker” terecht gekomen te zijn. Voorspelbaar (wéér een vreemde snuiter, wéér drankjes en etentjes die voor mevrouw betaald werden, wéér een barretje), saai (geen één man kan mevrouw echt boeien of vasthouden) en bijzonder weinig toeristische tips (behalve bars en restaurants). Al met al geen aanrader. Jammer.

Recencie op Chicklit.nl : **** (4 van 5 sterren) Recensie: New York in 40 dates

Chantal Hesseling – 14 jul 2015

Diana werkt op de marketingafdeling van een grote academische uitgeverij en heeft een bucket list: 1) een huis kopen en dat naar eigen smaak verbouwen en opknappen, 2) in New York wonen, 3) een boek schrijven. Een paar jaar geleden is ze begonnen aan punt 1 van haar bucket list, maar onlangs zei haar vriend dat hij het niet meer ziet zitten. Kort daarna biedt haar baas haar een unieke ervaring aan: een baan in New York. Met beide handen grijpt Diana deze kans aan en een paar maanden later kan ze het tweede punt van haar lijstje afvinken. Maar dan woon je in New York, en dan? Aan de hand van 40 dates leert ze de stad op haar duimpje kennen. Sommige dates en mannen zijn spannend en verrassend, andere juist slaapverwekkend en totaal niet de man van die leuke profielfoto. Een aantal eindigen zelfs in een romantische en zinderende nacht (soms zelfs nachten). En met New York in 40 dates kan Diana punt 3 ook afvinken. Mission accomplished!

Om direct maar met de deur in huis te vallen: wat een heerlijk boek! Diana (zowel de schrijfster als het hoofdpersonage) is een gezellige, Hollandse vrouw met een geweldige dosis humor. Ze omschrijft zichzelf op haar profiel als een echte Viking, oftewel een grote, blonde vrouw. Ik zal je de hilarische uitspraken van Diane besparen, die moet je gewoon echt zelf gaan ontdekken! Ik raad dit boek aan iedereen aan die van een vlotte schrijfstijl houdt, geen ellenlange verhalen, maar juist korte en bondige hoofdstukken waarin iedere keer weer een andere verrassende date centraal staat. Ik heb echt genoten van New York in 40 dates en het boek bijna in een keer uitgelezen. Dus snel gaan kopen en meenemen in je koffer!

hoetie – 13 juli 2015

Een heel leuk, vrolijk, informatief boek !! Een aanrader voor de zomer.

Recensie op WijTestenHet.nl: New York in 40 dates [recensie]

Irene – 13 juli 2015

New York in 40 dates beschrijft het leven van Diana – een Nederlandse die voor haar werk naar New York verhuist. Ze is 32 jaar en single en besluit zich in te schrijven op een datingsite. Haar afspraakjes deelt ze met haar lezers en zo leer je Diana, haar dates en de wereldstad New York beetje bij beetje kennen. Heerlijk boek voor in de vakantie, maar extra speciaal wanneer je plannen hebt om naar New York af te reizen.

New York in 40 dates

Voor mij was New York in 40 dates niet meer dan een heerlijke feelgood roman cq. chicklit, maar het boek is veel meer dan dat. Wanneer je een trip naar New York op de planning hebt staan, raad ik je zeker aan om dit boek ter voorbereiding te lezen of mee te nemen. Een betere voorbereiding bestaat er niet.

Diana bezoekt met haar dates allerlei locaties in New York en ze deelt alle adressen met haar lezers. Ze beschrijft de locaties zo, dat je het gevoel hebt er bij te zijn. Je ziet de ruimte, de verlichting en de sfeer direct voor je. Achter de namen van de genoemde locaties staan nummers, waarmee je deze eenvoudig op kunt zoeken achterin het boek. Zo heb je alle informatie die je nodig hebt bij de hand.

Genieten van de dates

Diana vertel openlijk over haar dates. Hoe ze langzaamaan bekend wordt met de dating gebruiken in New York, maar ook over de heren die ze date. Soms is het een date vol aantrekkingskracht, soms juist het tegenovergestelde. Door haar openheid heb je het gevoel dat je met een vriendin praat, die alle sappige details van haar date uit de doeken doet…

New York in 40 dates laat je ook zien dat daten in New York heel wat anders is dan in Nederland.

Schrijfstijl

Diana Albrink heeft een vlotte schrijfstijl en weet haar avonturen levendig en beeldend te beschrijven. Daardoor leest het boek heerlijk en eigenlijk is het jammer dat het boek zo snel uit is…

Recensie op goodreads.com : ***** (5 van 5 sterren)

Gwen Michielsen – Jul 04, 2015

Ideaal boek om in de zomer mee in de zon te liggen, en om op een interessante en eerlijke manier New York te leren kennen

Recensie op bol.com : ***** (5 van 5 sterren) super leuk en informatief

MKeyer – 4 juli 2015

Dit boek is een absoluut aanrader voor iedereen die van New York houd of erna toe wil gaan. Veel informatie over de gewoontes verpakt in spannende dats.

Recensie op bol.com : ***** (5 van 5 sterren) geweldig boek!

Asturiana – 28 juni 2015

Leest heerlijk weg. Ik heb het boek in een keer uitgelezen. Kon niet stoppen. Alsof je er zelf bij bent. Een aanrader! Heerlijk boek voor de vakantie!

Recensie op bruna.nl : ***** (5 van 5 sterren) ‘New York in 40 dates’- Diana Albrink

Patrick – 26/06/2015

Een zeer leuk boek waar je als lezer kennis maakt met een aantal zaken die je niet direct zou verbinden met elkaar… De auteur brengt een ontdekkingsreis van het leven, de cultuur, de bezienswaardigheden, de belevenissen in New York, maar dan wel via een bijzonder vehicul. Wanneer ze verhuist naar New York wordt ze lid van een datingsite, en dit is het tweede element dat van belang is in dit boek… Want doorheen de ontmoetingen met deze mannen die reageren op haar verzoekje, krijgen we een reeks van korte verhalen, duidingen, anekdotes die zowel deze bijzonder wereld van ontmoetingen brengt, maar tegelijkertijd een onconventioneel beeld geeft van wat er te beleven valt in the Big Apple… Korte teksten, die steeds een nieuw verhaal brengen in de hele opzet van het boek en die ons vaak doen lachen en glimlachen… Goed geschreven, als columns, maar met eenzelfde schwung als een roman. Leuk, grappig, soms griezelig, maar werkelijk interessant en duidend… Belevenissen die toch wel zouden passen in een goede romcom van deze tijd. Een snellezend feelgood boek van de betere soort.

Recensie op bol.com : ***** (5 van 5 sterren) Aanrader

Yashica – 20 juni 2015

Een erg leuk boek dat je in een ruk uitleest. Informatief, maar ook grappig en soms pikant. Ik vind het een aanrader.

Recensie op bruna.nl : ***** (5 van 5 sterren) Top boek!

Louise – 17/06/2015

Heerlijk boek! In 2 dagen uitgelezen. Humoristisch geschreven, vlot en informatief. Zelf ben ik nog nooit in New York geweest maar je waant je in de stad van Sex and the City, inclusief de spannende verhalen. Fijn boek voor in de vakantie of gewoon voor thuis op de bank. Echt een aanrader.

Recensie op bol.com : ***** (5 van 5 sterren) Heerlijk boek

Sylvie4417 juni 2015

Een aanrader, in 3 dagen uitgelezen, ik kon er echt niet mee stoppen. Daten in New York is zoveel anders dan in Nederland. Goede combi van spannende, grappige en lieve dates met tips en tricks om New York te leren kennen. Heerlijk boek, doen!!!

Recensie op bol.com : ***** (5 van 5 sterren) Aanrader!

Erica197917 juni 2015

Wat een heerlijk boek. Leest gemakkelijk, humor, ontroerend, leuke verhalen en ontzettend leuke tips voor je trip naar NY! Echt een aanrader.

Recensie op hebban.nl/recensies : **** (4 van 5 sterren)

door Diana van Eynde 16 juni 2015

Leer alle ins en outs van (dating in) New York kennen

Het begon met drie dromen: het kopen van een huis, wonen in New York en het schrijven van een boek. De eerste wens liep op weinig uit. De woning was een bouwval. Tijd om naar New York te verhuizen, met behoud van haar baan. En daar verwezenlijkte ze droom drie, het schrijven van een boek. Hebban las New York in 40 dates van Diana Albrink.
Wat doe je als je net gesetteld bent in New York? Inderdaad: daten. Daten met Diana Albrink blijkt niet alleen leuk, maar vooral ook leerzaam. Je leert de leuke plekken kennen en door de omgang met verschillende mensen leer je ook veel over de gebruiken van de Amerikaanse stad. In New York in 40 dates doet Diana Albrink verslag van een 40-tal dates die zij in New York heeft gehad.
Maar het boek gaat niet alleen over dates. Ook de gebruiken en alles over het leven van de New Yorker komen aan bod. Denk hierbij aan het doen van boodschappen, maar ook doktersbezoeken komen aan bod. Daarnaast krijg je ook genoeg uitleg over de feestdagen, criminaliteit en zelfs het eventueel oplopen van een soa komt voorbij. Eigenlijk biedt New York in 40 dates je een totale roadtrip door New York. Je komt overal. In Manhattan en Brooklyn en je voelt je er net als Diana wel of niet thuis. Je voelt de sfeer van de dates en je vindt het maar wat interessant om te lezen hoe de datingscène in New York is. Je krijgt bijna zin om zelf ook te daten.
Mocht je die zin omzetten in waarheid, dan weet je na het lezen van dit boek niet alleen hoe je moet daten in New York, maar ook waar je moet daten. Alle hippe en minder hippe plekken komen voorbij en door de beschrijving die Albrink geeft weet je precies wat je kunt verwachten. Niet alleen van de uitgaansgelegenheden, maar ook van de New Yorkse mannen. Een bijzonder volk blijkt dat toch te zijn.
Kun je je echt niet beheersen en ben je van plan om (een tijdje) naar New York te verhuizen, dan biedt New York in 40 dates ook meteen een heleboel tips voor iemand die net in de stad komt. Hoe vind je een woning? Waar moet je op letten? Hoe word je behandeld door de douane? Dat maakt dat het boek veel meer inhoud heeft dan dat je in eerste instantie zou verwachten.
New York in 40 dates is een boek dat je niet weg kunt leggen. Grappig, luchtig en heerlijk leesbaar. Het maakt je nieuwsgierig. Wat zou Diana Albrink nu weer vertellen? Een stukje over het leven in New York of juist weer over een date? Verslavend, dat is dit boek en dat maakt dat je er helaas veel te snel doorheen bent.

Recensie op Cleeft.nl – Beoordeling: 9 (van 10)

Floortje van Gameren – 10/06/2015

Albrinks ‘New York in 40 dates’ is een komische reisgids voor iedere New York-reiziger

Een psycholoog, zakenman en een ‘gewone’ huis-tuin-en-keukenman met niet al te veel ambities. Diana Albrink heeft ze allemaal leren kennen tijdens haar vele dates in New York. Met humor en veel zelfvertrouwen vertelt Albrink in ‘New York in 40 dates’ over haar avonturen in haar geliefde wereldstad.

Vanaf de eerste pagina draait Albrink er niet omheen: ze is ‘net de dertig gepasseerd’ en heeft drie dingen op haar bucket list staan. In New York wonen staat op nummer twee. Albrink krijgt van haar werkgever de kans om haar droom te gaan verwezenlijken. Drie volle jaren woont ze in de metropool en om haar inwoners beter te leren kennen, gaat Albrink op datingtour. De beschrijvingen van de dates, afgewisseld met tips over New York, resulteerden in haar debuut.

Sheep in the big city

Klinkt de titel van het boek als ‘Sex and the City 2.0’? Niets is minder waar. Origineel en vanuit een Nederlands perspectief beschrijft Albrink de stad in al haar geuren en kleuren. De verschillen tussen Nederland en het New Yorkse komen uitgebreid aan bod. Zo verbaast Albrink zich meer dan eens over de hoge huurprijzen en vooral ook over het feit dat iedereen constant maar uit eten gaat. Als een soort ‘Sheep in the big city’ neemt de schrijfster je mee in haar verbazing en hoe ze door vallen en opstaan de wereldstad heeft leren kennen.

Humor

Voor liefhebbers van New York zijn de tips leuk om te lezen, maar het is vooral de humor waarmee Albrink iedere lezer, ongeacht zijn of haar interesse, inpakt. Op vlotte en komische wijze beschrijft ze haar dates, de een nog tragischer dan de ander en de een nog romantischer dan de ander. Hoe de date ook eindigt, Albrink weet het altijd humoristisch te brengen. Zo beschrijft ze haar mislukte date met een psycholoog als: ‘Ik zit op de bank met mijn rug naar de straat, meneer de psycholoog op een stoel tegenover me en de ironie van de bank ontgaat me niet.’

Creatief en zonder enige gêne geeft Albrink zich volledig bloot. Knap en gedurfd voor een debuut.

Recensie op bol.com : ***** (5 van 5 sterren) Heerlijk boek!

DeniseJE77 – 9 juni 2015

Ik heb m al uit! Alsof ik zelf weer even in New York was en samen met Diana Albrink op date was! Super leuk om te lezen als je al eens in NY bent geweest, en plaatsen en clubs herkent, maar ook ideaal om je voor te bereiden op een trip naar de Big Apple!

En op Hebban.nl : ***** (5 van 5 sterren) Ik heb m al uit!

door Denise Egas09 juni 2015

Alsof ik zelf weer even in New York was en samen met Diana Albrink op date was! Super leuk om te lezen als je al eens in NY bent geweest, en plaatsen en clubs herkent, maar ook ideaal om je voor te bereiden op een trip naar de Big Apple!

Recensie op Boekenz : Diana Albrink – New York in 40 dates

Sue – juni 9, 2015

Hoewel ik het niet altijd wil toegeven, heb ik stiekem alle seizoenen van Sex and the city verslonden. Vier uiteenlopende vrouwen in New York die op zoek zijn naar liefde. En dat dit tot hilarische taferelen leidt maakt New York voor veel mensen een mysterieuze stad waarin alles mogelijk is. Diana Albrink verhuist op haar 32e naar New York. Ze schrijft zich in op een datingsite en aan de hand van haar dates leert ze op eigen wijze New York kennen.

Diana verhuist op haar 32e naar het grote New York. Haar relatie is stukgelopen en ze blijft met een leeg huis achter. Tijd om haar biezen te pakken en de kans aan te grijpen om voor een bepaalde tijd in New York te gaan werken. De douanebeambte maakt het haar in ieder geval erg duidelijk: you don’t live here, you WORK here!

Op advies van haar collega schrijft Diana zich in op een datingssite en al snel heeft ze de eerste date te pakken. Gaandeweg komt Diana erachter dat de gebruiken anders zijn in Nederland en hoe meer dates ze heeft, hoe meer bekwaam ze hierin wordt. In verschillende hoofdstukken lezen we bijvoorbeeld over Sam “Daar gaat mijn hart”, Carlos “Snoepje van de week”. Dat Diana haar tijd in New York niet heeft stilgezeten blijkt wel uit het aantal dates en mannen met wie ze het bed heeft gedeeld. Iets waar ik werkelijk waar niets op tegen heb, maar ik kan mij voorstellen dat er mensen zijn die daar minder vrij over denken.

Ze beschrijft haar verhalen in ieder geval met veel humor en een Nederlandse nuchterheid waar ik alleen maar bewondering voor kan hebben. Haar veroveringen wisselt ze af met informatieve hoofdstukken over New York. Ze legt bijvoorbeeld uit hoe het sociale stelsel van Amerika in elkaar zit en de verhoudingen tussen republikeinen en democraten.

New York in 40 dates is een luchtig boek waar je niet al te veel diepgang van moet verwachten. Door de vlotte schrijfstijl en korte hoofdstukken heb je het boek zo uit. Het vermaakt, het laat je grinniken en ook een beetje verbazen. Heerlijk leesvoer voor het slapen gaan!

Recensie op bol.com : ***** (5 van 5 sterren) Geweldig boek!

Marina907 juni 2015

Wat een leuk boek! Erg vlot geschreven en je wordt echt meegenomen door de schrijfster door New York heen.